Entrevista a Teresa Bondia, claustral pel PAS

Teresa Bondia entra en la Universitat de València l’any 1995 com a tècnica d’administració general. Comença com a cap de secció al Servei de Formació Permanent i continua com a cap de secció al Servei de PDI, que dirigeix a l’actualitat.

Des de fa 2 legislatures, es claustral dins del col·lectiu del Personal d’Administració i Serveis per Serveis Generals de la UV. Recorda quan va decidir presentar-se i la campanya que juntament la seua companya i també claustral, Lola Gomez Villora, realitzaren, “en to d’humor” de cara a les eleccions, “vam obtindre una nombrosa participació, molt de recolzament que ens va permetre, amb molta satisfacció i també responsabilitat, entrar al claustre.”

Vore el vídeo

Teresa Bondia ens explica que la decisió de presentar-se a les eleccions al Claustre és una cosa de caràcter. De la mateixa manera que està implicada a l’AMPA de l’escola dels seus fills, o d’altres associacions culturals, “hi ha personaes que ens agrada implicar-nos als llocs on estem, siga l’escola, una associació…i en el meu cas, a més a la Universitat”.  Per a Teresa, estar al Claustre li ha permès ” conèixer els procesos interns i el funcionament. La reforma dels Estatuts, el treball a les Comissions…”. Tot plegat suposa una feina important en la tasca diària de Teresa ja que cal preparar-se, llegir, estudiar els diversos temes que es tracten perquè “faig una tasca de portaveu”.

El colectiu del PAS a dins del Clausre és un col·lectiu molt actiu, i “la gent que hi forma part ha demostrat una  implicació en el treball de les Comissions i una participacio molt activa en els debats”.  Tot i tindre una representació menor que el col·lectiu estudiantal o el professorat,  “l’acció és molt activa i es pot evidenciar en les retransmissions del Claustre i en les actes. És un col·lectiu que treballa i no està per cobrir l’expedient”, afirma Teresa.

Teresa ens explica que, des de la seua experiència, no troba diferències en la presència i visibilització de les dones al Claustre. La veu de les dones és escoltada i tot i que són menys, en número, la veu s’escolta igual que la dels homes.

Teresa anima a la participació en aquest òrgan de presa de decisions, “com a experiència personal és enriquidora, Pertànyer al Claustre et dóna una visió de la Universitat, per on va, per on vol anar…

Esta entrada fue publicada en Les cares visibles. Guarda el enlace permanente.