Entrevista a Inma Romero Puig

Associació Valenciana de Joves Estudiants de Farmàcia

Inma Romero Puig,  ha estudiat ciència i tecnologia dels aliments en la universitat de Burjassot, i va ser membre  de l’Assemblea de representants d’estudiants de la Facultat de Farmàcia. La seua experiència al claustrat, comença per mig d’un company de la universitat la va animar a entrar, renovar gent i sumar-ne.

Inma es mostra crítica amb la participació. Afirma que es real que el percentatge de participació de dones ha sigut menor que el dels homes i origina el problema, a causes com que les dones es veuen disminuïdes front als homes, a més de que pareix que no interessa per igual a homes i a dones (desavantatjades les dones). A pesar d’aquest impediment, obri una visió positiva a les pròximes eleccions, ja que en les eleccions passades, si que es va veure un augment en la participació de les dones i quasi un igual percentatge. Des de la seua experiència,  també engloba el problema de la baixa participació de les dones,  a un problema general de participació per falta d’interès, que reflexa que les participacions, independentment per gènere, son quasi inexistents.

Per a Inma, ser dona i trobar-se amb els  entrebancs que es donen per a elles, es la oportunitat de demostrar, que s’han de superar, i no com a forma de cridar l’atenció, que també ho pot ser, sinó de demostrar que es un espai, tant per a ells, com per a elles, com diu ella, un participació “tant com per a vosaltres homes com per a vosaltres dones”.  E l superar cada obstacle, es una forma de incloure a la dona en tot, per aixina dir-ho.

Per combatre tot allò que deu ser superat per les dones, i junt amb els homes, Inma du a terme amb el seu sindicat, una sèrie de eines per combatre el masclisme a diferents nivells. A nivell universitari es centren en els aspectes que eviten el llenguatge sexista, quan es por, utilitzen llistes paritàries, i donat que el masclisme no  està present d’una forma explicita a la universitat, s’utilitzen formes subtils de combatre-ho com evitar utilitzar de forma separada els termes del femení i el masculí, sinó amb un terme neutre que inclogui a tots i a totes.

Per a Inma, el paper que juga la participació en la vida universitària es molt important, i fomenta la participació per a que així, augmenti la visibilització de la dona. Per un altra banda, està contenta i sorpresa amb la campanya que es comparteix des de la Unitat d’Igualtat, a la que considera bona per a incrementar la participació de la dona, i mostra, eixe objectiu que es marquen al seu sindicat,  mostrar que la dona, si està present a la universitat.

Des de la seua experiència participativa, son diverses les motivacions per a la participació: conèixer a gent, als mestres que et donen classe, directors,  i gent molt important en la universitat. És per això que es dirigeix a la comunitat d’estudiants : “ us animi a participar, que pugem la tendència de participació de la dona, i ja que tenim l’oportunitat de participar, es una bona experiència que cal viure i us animi a que participeu, i sobretot disfrutar i aprendre, perquè sobretot aprens molt personalment”.

Inma es va sumar a l’experiència del claustrat des de el principi de la seua experiència a la universitat, i ja el primer any de participació, va ser tercera en la llista per AVEF i va eixir de representant.

Insisteix, en que la participació es un espai per a tots, els interessats per política i els que no, perquè es un espai on compartir necessitats i desitjos dels estudiants.

Participació. Minuts  05:29 – 07:18

Entrebancs de les dones. Minuts 05:37 – 05:57