Entrevista a Marisa Ciscar Gea

Bloc d’Estudiants Agermanats

Marisa estudia psicologia i forma part del sindicat del BEA, el sindicat el qual respon millor a la seua ideologia. Es va iniciar al món associatiu per un companya que li va mostra quines eren les opcions que es donaven de sindicats a la universitat, i després de acudir a la primera xarrada, va decidir que el seu sindicat era el BEA i que volia seguir militant.

Com a membre del claustre, al poc temps de estar a la universitat, es va donar compte que encara que no per desig de cap dona, el sexisme existeix en la universitat, i l’exemple ella l’ha viscut en primera persona, ja que ha sentit en repetides ocasions la pregunta de perquè psicologia es un grau feminitzat, al que la resposta de molts mestres i alumnes, es que es dona així , a causa d’estudiar la ciència de entendre a la persona, i a les dones, se’ls dona millor entendre més coses sobre la açò. És per motius com aquestes, per els que moltes dones, deixen aparcada la participació, que clarament es baixa , i que oculta motius, com pensar que altres ciències com la de la policia, no tenen espai per a les dones.

Per un altra banda, creu que la situació no es que haja millorat, però si s’ha avançat cap al foment d’aquesta, sobretot per part de sindicats d’esquerres, que fan jornades i envesteixen contra atacs masclistes, entre altres coses.

Marisa, es mostra segura de la feina que es du a terme en el seu sindicat, que ha aconseguit esborrar cap entrebanc que puguin tindre les dones per a optar a la participació o càrrecs a les eleccions. Al seu parèixer, s’eliminen amb lluites per el feminisme, la igualtat de gènere, encara que reconeix, que a altres sindicats, hi ha feina per fer, ja que als claustrals, es veuen poques dones a les llistes o representant el sindicat.

Es per el fet de acabar amb una majoria de homes a les eleccions, que les eines per combatre el masclisme des del BEA, es consoliden, junt amb el seu lema de una universitat pública, democràtica, valenciana i de qualitat, aspectes de feminisme, i altres aspectes molt importants, com aturar el feixisme, o qualsevol acte que deshumanitzi a la persona.

No obstant, al sindicat s’encontra, l’espai “adonat”, on es lluita de forma concreta i amb molta dedicació, per el feminisme i la igualtat de gènere. Entre altres coses, es fan jornades de igualtat, on han hagut exemples de dones que composen diferents partits polítics, taules redones on es tracten temes com el avortament o l’entorn laboral,  i es participa en manifestacions relacionades amb el tema que serveixen per a que les alumnes veien que el sindicat està donant-les suport.

Per a Marisa, les iniciatives com la de la campanya que s’empren des de la Unitat d’Igualtat, son el complement perfecte a sindicats com el seu, per a  fomentar la participació. Ressalta la importància d ela difusió, com son els correus, twits o per altre mitjos, que deurien perdurar fins que la situació de la participació de les dones a les eleccions, siga millor.

És per això que, junt amb el motiu de millorar dita situació, Marisa  conta que la motivació per a la participació més gran per a ella,  es viure aquesta experiència de lo més enriquidora, i aprofita per a dirigir-se a les dones : “ vos animi a totes que participeu, i a més, si podem ser representants davant el claustre, junta o qualsevol òrgan, ànims! I participem totes!”

Marisa es una persona molt interessada e implicada amb l’Estudiantat , i el sindicat va ser la forma que va trobar millor per fer-se partícip de millores. Pràcticament des del primer dia de Universitat es va convertir en militant del sindicat al que pertany i des de aleshores, amb la primera assemblea va decidir quedar-se i seguir militant. A més al seu sindicat, els càrrecs més importants majoritàriament son dones, dels quals ella forma part.

Participació. Minuts 04:11 – 05:28

Entrebancs de les dones. Minuts 04:54 – 05:36